Friday 23 December 2011

Hmm .. OLD MEMORY ..

Memiliki sahabat memang indah apalagi sahabat yang care and gilagila dengan kita serasa dunia ini tiada akhirnya. Begitulah yang aku rasakan semasa sekolah rendah aku dan dia dulu. Kemana-mana kita selalu bersama , bergurau, dan merasakan sedih bersama. Moment itu semakin menguatkan kita sampai sekolah menengah.

Tapi tidak tau kenapa aku dan dia mulai menjauh, dia mulai tguk aku lainlain. "inikah ertinya sahabat yang kita bina selama 10 tahun?" dia menganggap aku sampah yang tidak layak pakai. Sejak itulah aku mulai belajar membencinya, mulai tumbuh benih kebencian terhadapnya. detikdetik perpisahan kelas time form1 kami rasakan. Ah, perasaan aku besa ja, aku senang sekali. Puji syukur aku kepada Allah.

Tapi, what?? Akhirnya aku mimpi buruk lagi, aku satu sekolah lagi sama dia! rsa hati ini melihat wajahnya seakan timbul rasa benci. Ya sudahlah, teruskan ja. aku dan dia lain kelas. Sudah hampir satu tahun aku dan dia dipersatukan dalam satu sekolah yang sama, kami bagaikan orang asing. time btengok pun tidak tersenyum, time TERJUMPA tidak BERTEGUR , tp , menghindar .

Oh Tuhan!!! Sungguh aku tidak sanggup! Tiada berbuah manis akhir persahabatan kami ini. Apa salah aku? Salahkah aku menjauhinya saat dia menghinaku? Ya Allah, berikanlah kami titik terangnya ya Allah. Berikanlah kami petunjukMu . Jika Engkau berkehendak satukan kami kembali ya Allah walaupun tidak sedekat dulu. Kabulkanlah ya Allah.

Amien ya Robbil'alamin :)

No comments:

Post a Comment